Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.07.2016 19:08 - Достъп до информация с обем от 265 !!! страници , и цена от 38 , 16 лв. !?! Глупомерът май пак прегря ...
Автор: rusev Категория: Политика   
Прочетен: 1061 Коментари: 0 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Определено си бяха достатъчно топли последните няколко  юлски дни на високосната ни 2016 година  - обикновено това са и едни от най-горещите ни дни  през цялото лято , затова   и  неслучайно са наречени  Горещници в народният ни календар  . Само и единствено поради това съм склонен да приема с някакво чувство за хумор предоставеният ми ПЪЛЕН ДОСТЪП до поисканата от мен информация , при това в един рекорден обем ! , като  и съответно формирана   цена ...   
   И така , нека да поясня кое предизвика тази абсолютно Не Премерена ,Не Съобразена ,  и като цяло - изпълнена с отношение реакция от страна на нашата "нова"  градска управа , предоставена ми с Решение - ДОИ - 23 / 15.07.2016 г. от страна на зам. кмета ни Валентин Велчев .  На поредната проведена тяхна пресконференция в края на месец юни / отразена от местните ни медии - като официоза  " Знаме " от 01.07.2016 г. , например   /  , освен   останалите  им  други  поставени  теми  / като видео наблюдението , например /  ,  секретарят на Общината ни -  г-жа Христалина Халачева  информира , че в парк "Борово око" са монтирани общо 74 лампи - 62 от които по алеите , а останалите - около езерото .  Видим за  нашите  съграждани е този  факт / а аз пък  винаги съм бил за повече Светлина !  в Търговище / , полезна е тази  придобивка за всички ни с  осветеността в тази зона  , до скоро -  "Тъмна Индия"  , като за това  е заплатена сумата от 123 000 лева , включваща в себе си и строително - монтажните дейности по поставянето на самите  лампи  .
       Понеже тя не  спомена  името на фирмата , изпълнила тази поръчка от страна на Общината ни / а аз съм убеден , че в този случай не е общинското предприятие "Флора" , направила герба на града ни  в градинката между "Славейков" и "Паисий" ,  почти без пари ! / , подадох съответното Заявление по ЗДОИ , с което поисках да получа необходимата информация относно  проведената процедура по определянето и ,  както и Договорът  с  изпълнителят  на тази поръчка .  Десет дни по-късно се получи тази -  според мен гневна реакция , породена явно от моето "светлинно" любопитство в този случай  - пак повтарям неговите  рекордни   размери - 256 броя разпечатани страници А 4 !!! , формиращи  и съответната  му  цена от 38 , 16 лева / умножените страници по 0 , 12 ст. на копирана страница с ДДС ,  съгласно определеният норматив за цена .
      Голямо копиране е паднало в Общината ни / все пак това е повече от половин кашон копирна  хартия А 4 ! / , голямо престараване , и то при  положение , че за мен са важни няколко прости нещица около този местен "Лампа гейт"  : коя е фирмата - изпълнител , с каква проведена процедура ,  и на какво точно  основание е определена точно тя , както и дали са спазени Законовите изисквания от страна на  управата ни  при харченето на тези 123 000 лева наши си  ,  Общински пари .
      Наясно съм  , че провеждането на Обществени поръчки се контролира от Агенцията за Държавна Финансова инспекция в  Търговище  - наскоро даже  излезе и  официална информация в медиите относно констатирани нарушения от тях в няколко ведомства в областта ни .  Сигурен съм , че и Управата ни си дава сметка за това , че НЯМА КАК  да похарчи едни 123 000 лева за каквото и да е било /  към  "приятелски" фирми , например !  / , без да спази наличните правила . А тяхната цел  е повече от ясна - както на първо място осигуряване на прозрачност при харченето им , както и търсене на ефективност между цена и качество  за Общината ни и в този конкретен случай  , например .   В същото време факта , че бе " пропуснат "  да бъде обявен официално  конкретният изпълнител на Осветяването на района на Борово око лично мен пък  ме мотивира да го разбера , упражнявайки  своето законно право на това . 
   Винаги съм обичал определението за модерна и съвременна Община като една  "Стъклена къща" , където прозрачността и отчетността са само едни от  водещите  принципи за добро местно управление  / които са над десет ! ,  и са   приети дори  между другото с нарочно Решение на Общинският ни съвет в предишният мандат !  / -  а до  колко те  са били изпълнени с реално съдържание през "Ерата" Мирев   , е друга голяма и много болна за мен тема ! 
   Няма да скрия , че цената от 38 лева си представлява своеобразен и непредвиден  финансов праг за мен , но вече съм започнал да отделям по 1 , 30 лева на ден , като обещавам на управата ни , че в законният едномесечен срок ще се "включа"  , като получа буквално "тежката" приготвена за мен информация .
    Разбира се , веднага ще информирам местната ни общественост / след като максимално  бързо  се запозная със съществената част от нея / за  "спестеното" име на   фирмата - изпълнител , както и за това   как е била определена точно пък  тя .  На първо четене се сещам поне за няколко фирми в града ни  с подобен предмет на подобна  дейност   / поне за  едната знам , че я определят  като  "малкото"  ЕМУ , например  / , така че ще се опитам и по-бързо от един месец  да стигна до това интересно не само за мен инфо , предполагам аз ...     
     До тогава - КУРАЖ И СВЕТЛИНА !


Тагове:   политика,


Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: rusev
Категория: Политика
Прочетен: 1340663
Постинги: 775
Коментари: 98
Гласове: 623
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930